søndag 20. mars 2011

Utveksling i Japan

God morgen! For øyeblikket er jeg hos Helene, jeg har vært her siden
i går. Og den tiden jeg har vært her har jeg sett mye på YouTube filmer
av folk som har vært i Japan som utvekslingsstudenter, og jeg må si jeg
bare blir mer og mer sjalu.

Jeg har SÅÅÅ lyst til å dra dit å bare studere der ett år, opleve kulteren og
masse mer! Jeg har surfet rundt mange nettsider. Men jeg har kommet fram til
at; skal jeg dra må jeg vente til ETTER jeg har gått ut videregående.
Jeg får ikke dratt når jeg går på Vg2 siden jeg skal gå Design og Håndtverk.
Og dette ødelegger alt, nå angrer jeg veldig på at jeg valgte det som førstevalg.

Det er ikke det at jeg må vente så lenge, men da vet jeg ikke om jeg får
vertsfamilie, om jeg må betale leilighet selv? får jeg da gått på kokou (high-
school
) eller blir jeg da plassert på daikaku (college).





Alt er vel bare uoppnålige drømmer. Jeg får heller ta meg en ferie tur alene
når jeg blir atten, siden familien nekter å dra. Jeg må bare finne meg en
jobb, jobbe MASSA og bruke komf. pengene mine på dette enn på bil-lappen.
Jaja, da kan jeg værtfall ha god samvittighet ovenfor global oppvarming og alt
det der!

- Har du tenkt å studere i utlandet enten etter, eller i midten av videregående?

1 kommentar:

  1. Du kan nok ta et utvekslingsår i Japan selv om du går på Design og Håndverk, men dette betyr at du ikke får året godkjent! Da blir det på en måte et "friår" og du blir ferdig på vgs i Norge et år senere enn de andre. Men det er verdt det da :D

    SvarSlett